Jobbig dag...

I går var det en tuff eftermiddag och kväll. Inte bara för oss utan mest för stackars Tova.

Började göra nr 2 på förmiddagen, inget konstigt direkt. Lite lösare än vanligt.

Vid klockan 16 hade hon gjort i blöjan 3 ggr. *suck* Satte henne på pottan för att försöka få henne att göra där i stället för i blöjan eftersom hon började bli röd i rumpan.

Vid kl 18, 5-6 ggr!!! Börjar tappa räkningen. Hon är jätteledsen och för att slippa torka henne med papper sätter jag henne i duschen. Hon är knallröd! Efter ett tag vill hon sitta på pottan och jag sätter henne där och hon tar mina händer och håller i dem och tittar mig i ögonen. Ser hur ont det gör, hon grimaserar men släpper inte mig med blicken. Klockan är väl runt 19 nu och hon är så trött så vi tar och smörjer rumpan på henne med en salva som är till för sånt. Tavk vare den blev allt mkt värre!!! *GRR!!!

Det började väl svida och bränna. Hon skrek, och då menar jag verkligen SKREK!! Har aldrig hört henne skrika så. Jag står med tårar i ögonen för jag känner mig så himla maktlös. Till slut får jag tag i henne efter mkt spring och hoppande  genom rummen. Och sätter henne i badet igen. Häller upp svalt vatten för rumpans skull men jag kan inte få henne att sätta sig. Då går Johan och hämtar en glass till henne och sätter henne ner och stackarn bara gråter.

Jag ställer mig vid spisen och kokar blåbärssoppa. Under tiden tar Johan upp henne och lägger henne i sängen. Dock utan blöja, man får verkligen inte röra hennes rumpa nu så vi ska vänta på att hon ska somna.

Jag ger henne blåbärssoppan men hon vill inte ha. Den var nog fortfarande lite för sur antar jag.

Johan lägger sig jämter henne och efter bara nån minut har hon somnat. Vi väntar nån timma på att hon ska sova djupt och sen gick han in och smorde på salva(en annan) och tog på blöjan. Hon vaknade knappt.

Efter det så kunde vi äntligen pusta ut!!

Usch, så jag led med henne *snyft*

Hoppas dagen ter sig mycket bättre för tösen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Mmm, me like att du skaffat en blogg just för barnen. Kommer att läsas flitigt =) Kramar

2007-07-11 @ 23:11:49
URL: http://www.ladysunrise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0