Som en jäkla mardröm

som jag vill vakna ur nu. NU! Men det går inte. För det är ingen dröm. Det är verklighet, men aldrig i mitt liv så har något känts så overkligt.

I tisdag kom första chocken. Hjärntumör men när självaste JH tog sig ann pappa i torsdag så sa han att det var en vätskefylld cysta, ofarlig och satt på ett bra ställe som det inte var några problem med. En sten föll. Och när vi var uppe satt vi och pratade och till och med skrattade av lättnad. Men när syster och jag precis skulle gå på bussen så säger hon att när Marie ringer efter op så kommer hon gråta. "Ja, av lättnad ja, tänkte jag"

I fredags på jobbet pratade vi om allt vad det innebar med operation. Alla på jobbet känner någon som har/haft sånt. Det sista jag och Katarina sa innan jag åkte hem var att det skulle gå så bra.

Hinner väl bara vara hemma ca 2 timmar. Försöker pynta lite, Tova har slocknat i soffan och jag är i köket och hämtar lite saker och är på väg in i tvrummet när Johanna störtar in. Hon gråter, snabbt intalar jag mig att det är glädjetårar men jag blir alldeles stel. -Den var elak! säger hon. Jag tappar allt jag har i famnen och frågar om han är död. Men det var han inte. Men i stället för en ofarlig cysta var hela en stor blålila tumör. Dessutom hade dem inte fått bort allt, så i dagsläget vet vi att en op till kommer att behövas och sen antar jag att det blir strålning.

Syster hade pratat med Marie i går kväll efter att Marie hade varit hos pappa. Hon hade pratat med läkaren och det ser inte ljust ut alls. Magnetröntgen hade gjorts igår och dem tror att cancern spritt sig. Min fråga är då? Hur länge har han gått med det här? Hur kan det sprida sig på 2 dar? Och sen tar provsvaren på tumören ca 2 v. Och då får vi reda på vilken grad av cancer det är och om det kan göra något.

Var hos barnens pappa när syster ringde, tack och lov sov barnen och jag var inte ensam. För jag bröt ihop, ännu en gång.

Känns fortfarande overkligt fast jag suttit och skrivit om det och läst igenom det minst 10 ggr.

Jag hoppas pappa orkar med besök idag lr i morgon. Vill träffa honom för han ska veta hur mkt jag älskar honom och tänker på honom.  Och dessutom vill jag prata med hans läkare.

Love you daddy!


Kommentarer
Postat av: Tha Redhead

Gumman!!!Jag känner och lider med dig, vill du att jag kommer över en dag..bara inte göra nåt speciellt bara vara löv u

2008-12-07 @ 12:24:39
URL: http://scandalgirl83.blogg.se/
Postat av: Madde

Det får du gärna göra =) Tänkte ringa dig idag men fick ännu säre nyheter om pappa. Men jag hör av mig i morgon. Puss

2008-12-07 @ 20:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0