Trött...*gäsp*

GÄSP! Sitter och pimplar en massa starkt kaffe.
Theo vaknade halv sex! Och ville inte somna om så jag tog in honom i min säng och låg och halvsov lite samtidigt som jag försökte få honom att somna. Men han låg bara och drog mig i håret och skulle klämma på mina leverfläckar jag har på armen.. Inte lite irriterande eller så.
Halv åtta gav jag upp för då väckte han även Tova som hade kommit in i natt till mig. Hon ville inte heller sova *suck*
Men vad gör man, det är bara att gå upp och börja pimpla.

Får se vad vi ska hitta på idag, tråkigt väder och det är blött ute. Hade hoppats på okej väder så vi iaf kunde va ute på altan där ungarna kunde leka och jag börja rensa upp i rabatterna där ogräset har tagit över på dem här 2 v det varit dåligt väder.
Enligt aftonbladets väder så ska värmen komma tillbaks i mitten av nästa vecka. Det håller jag både tummar och tår på. Min solbränna har i stort sett försvunnit, tråkigt för så här brun har jag aldrig varit och ändå har jag inte legat och pressat mig utan bara vart ute varje dag med barnen. Har kommit fram till att det är bättre att röra sig i solen än att va still. Brännan blir jämn och man slipper bränna sig och fjälla.

Tova är så ljus så bara efter en halvtimma så är hon jätteröd, tyvärr även med en hög solskyddsfaktor så blir hon lite röd.. Theo däremot har verkligen ärvt den lilla del tattarblod vi har. Efter en gång i solen med solskydd så var han brun, och värre blev det för vi va ju ute en hel del. Han var tom brunare än mig ett tag "den lilla skiten" *ler*

Har köpt 1 lite större pool för tova och en mindre för theo, sen har vi en krokodil som det sprutar vatten ifrån på alla håll och kanter så det har dem sysslat med när det var så varmt.

Ooh, jag vill att värmen ska va här nu, fast på tisdag kan det ju vara svalt men upppehåll. Jobbigt att gå på kolmården när det är superhett, som det var när johan o jag var där sensommar 2005, höggravid med tova. Skitjobbigt!

Nähe, ska fixa lite frukost till trollungarna. Om dem kan sitta still vill säga. Från att dem går upp tills dem lägger sig kör dem i 200 hela dan.

Trevlig helg! Själv blir det några öl och mys med Johan och ungarna som lär äta sig trötta på chips och godis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0