Helgen som var och lite av framtiden.

Jaha, då är vi inne på en ny arbetsvecka. Faktiskt ledig idag pga lite omständigheter som kräver att jag ska få tag i olika myndigheter. Hur fan kunde mitt liv bli så här?? Fast det är klart, just nu finns det ju en stor faktor som är problemet. Som har satt mig och alla andra i den här sitsen. Återkommer om det.

I fredags kom morfar o "mormor" och hämtade barnen. Skönt med lugn o ro, lr lugn o lugn, började städa så fort dem hade åkt. Och slängde mig i soffan vid 2030, äntligen. Men då var jag inte ens färdig med allt. Sen pratade jag i telefon i en timma =) Såg verkligen fram emot lördagen.

Gick upp vid 09 för att hinna göra mig i ordning. Skönt att ha fått sova en hel o oavbruten natt =D Kl 11 stod jag på parkeringen där hämtningen skedde och bar iväg till Grebo. En liten promenad, prat och fika i 2 timmar ungefär. Sen åkte vi in till stan och promenerade upp till Wasabi och köpte sushi, blev bara 6 bitars eftersom det var helt nytt (inte för mig) Jag tog oxå bara lite eftersom jag skulle på knytis på kvällen, en massa mat =)
Det blev avhämtning och färd hem till mig. Lite panik eftersom det inte var planerat och jag hade ju inte städat färdigt. Men det var helt okej =) Sushin fick bra betyg och kommer nog ätas fler ggr. Vi kollade på Spiderman 3, jag hade ju sett den ett par ggr förut men inte den här personen.

Kl 1600 blev jag ensam och började göra i ordning mig för festen. Tycker själv jag blev skitsnygg!! Äh, förresten, det tyckte ju mina arbetskamrater oxå =) Dessutom fick jag sitta och berätta om förmiddagen =)Mkt mat och folk! Jättetrevligt och jag åt alldeles för mkt, men det var ju så gott!!

Fick skjuts hem redan kl 23 men det berodde på att jag inte visste när sista bussen gick och dem andra skulle dessutom ut. När jag kom hem ringde jag min syster 3 ggr!! men ingen svarade. Hon hade ju sagt att hon kanske skulle över till mina grannar och festa med dem på kvällen så jag chansade och tog på mig hennes foppa tofflor(skitsnyggt till min outfit *asg*) och smög bort i mörkret. Kikade in lite försiktigt men trodde det var några helt andra som var där så jag var precis på väg att vända när Kari flyttade på sig så att jag såg Pelle, gick fram till fönstret och knackade, högre o högre. Till slut slängde Johanna en blick ut och häll på att bli ihjälskrämd *asg* Alla typ bara flög ut o kramade om mig och började fråga ut mig om dagen. Jag trivdes att vara i centrum =) Nä, helgen var toppen ocj jag ser fram emot i morgon (onsdag) för då blir jag bjuden på lunch. Ska bli trevligt =)

Ungarna kom hem i söndags eftermiddag. Syster sov över så vi åt bakad potatis och hennes goda röra. Senare blev det kräftor =) Dessutom igår så blev det sushi. Gud vad jag har ätiti den här helgen. Men det gör väl ingen antar jag, inte enligt alla andra iaf. Har ju gått ner till 48 igen när alla problem med han började igen. Jag är så glad att slippa honom nu och snart ännu mer.... Fast jag mår inte av att situationen är som den är.

Får väl se om jag får tag i alla idag. Och om jag kan få till något möte så snart som möjligt så jag bara kan lägga all bakom mig. Dessutom så måste jag någon dag nu hämta resten av alla mina och barnens saker. Rätt mkt faktiskt, bla tvn, resesängen o en massa leksaker... porslin m.m Men jag ska inte ha dåligt samvete, han har själv valt det här. Jag har gett honom så många chanser och vall och nu har han verkligen fått den sista chansen igår. Och han valde sig själv. Hur man nu kan göra det inför sina barn. Egoistiska jävel. T

Tror det är bäst att jag slutar skriva nu för jag börjar bli så arg igen och innan jag skriver en massa dumt.

Tjäna på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0