A wonderful day

Bästa dagen på länge tror jag. Både på jobbet och hemma.
Efter den här veckan som gått så äntligen kom en dag som gått bra =).

Iaf så stegade jag upp kl 0645 då Théo vägrade att somna om. Strax efter kom Tova upp så vi åt lite frukost och tog det lugnt innan det var dags att gå till dagis.

Tova har blivit så duktig på mornarna, visst är det lite tjat men hon börjar sköta sig själv mer och mer.
Annat är det med Théo spm kommit in i en trotsperiod och ska göra llt som Tova gör och lite till. Säger man åt honom är det bara nej som kommer ut från hans mun *suck*

Iaf, kommer till jobbet och fick jobba med Andrea för första gången, hon var extra för Nathalie är sjuk. Mycket att packa upp, en hel del nyheter. Väldigt söta =) Nej madde du får inte köpa något mer nu *asg*

Katarina bad mig att göra iordning ett volymbord med både nytt och lite äldre svettiskläder. Temat lek med andra ord.

Oj, jag har inte dekorerat sen innan jag blev sjukskriven. hur ska detta gå. Jag hade i stort sett gjort allt när jag kände att jag behövde lite hjälp, precis då kommer Andrea och jag ber henne säga va hon tycker och vi ändrade endast på 2 högar och sen blev det toppensnyggt =)

När jag vikt allt i snygga högar (får alltid komplimanger för det av kollegorna) hann jag göra dockorna oxå. Vilket var lite svårare då vi har helt ny inredning och nya dockor. Men det var kul! Man kände sig extra behövd och extra duktig.

När jag kom hem gjorde jag i ordning lite och satte på love music. Nöjd över att vara helt ensam. Barnen är hos Johan hela helgen.
Jag tappade upp ett hett bad med skum som luktar blommor, tände 5 ljus varav det ena var ett lukta gott ljus med vaniljoch smultron doft *sniff sniff =)*  Så där låg jag och äntligen fick ligga hur länge jag ville utan att nån tjatade på mig och drack ett glas rött. Ett underbart gott vin. Argento heter det, är inte så dyrt, typ mittemellan, 79 kr. Mitt favvovin just nu =)

Så nu sitter jag här och njuter och känner mig riktigt härligt ren  och fixad =).

Nåt glas till går väl ner men inget mer sen. Jobbar i morgon oxå och måste självklart vara på tipptopp.
När jag kommer hem så är det meningen att jag ska njuta, kanske gå på den lokala puben här i skägget bara för att få komma ut lite. Men om jag har rätt så kommer jag väl att överväga att gå hem till mina små. Fasst, jag ska ju verkligen passa på att få min egna tid nu när dem är där.

Ja vi får väl se. Beror mest på om min syster vill hänga med dit. Har aldrig själv vart där men att ta ett par glas där kan ju inte skada antar jag.

Nä, nu ska jag återgå till soffan, lite klassisk CSI och mitt glas. Och inget, och det menar jag, ska få störa resten av denna kväll =)

Ha det gott allesammans, för det ska JAG!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0