En kant av otur.

Alltså, varför ska just mitt liv kantas av otur för jämnan?
Kan inte jag bara få leva ett normalt liv?

Det har hänt lite men tex som igår. Vi hade varit och handlat och vart i lekparken. Johanna gick till baksidan med Theo för vi skulle plocka äpplen och jag och Tova gick in i trappen för att lämna vagn och lite saker. Så jag böjer mig ner, alldeles för snabbt för att plocka upp grejor i korgen under vagnen och PANG, reaktionen gör att jag snabbt flyttar mig bakåt och håller på att ramla in i väggen. Då har jag missbedömt avståndet till den andra vagen och eftersom ja skulle skynda mig för att jag även skulle öppna dörren så drar jag in i vagnshandtaget med ansiktet, eller rättare sagt näsan. Hör hur det krasar till och börjar värka meddetsamma. Hittade knappt nycklarna i väskan då jag typ blundade för det gjorde så ont, lite tårar trängde fram och det kändes som om det började störtblöda men det var bara snor som släppte. Tova bara tittade på mig med stora ögon.

Så vi går genom lght och jag blir irriterad för lilla minsta och tänker (nu är det alldeles för mkt som hänt på sista tiden, ja pallar inte mer).

Går ut till Johanna och Theo och vi plockar en massa äpplen, även fast vi är övervakade av dem idioter till grannar jag har över mig. Dem tror dem äger allt här. Så bara för det plockade jag ännu mer. Tänkte att (come on, kom ner ni och säg nånting för nu är jag laddad av ilska!) Gjode ännu ondare när jag böjde mig ner, blev ett jättetryck över näsan.

När vi kommer in tittar ja i spegeln och den är lite svullen och den går att vicka mer än innan?! Kan knappt nudda den men ja måste ju undersöka. Ingen störtblödning iaf, skönt att ja slapp det den här gången, sist forsade det ju.

Kunde knappt sova i natt för det gjorde ju ont och så hade jag heikoptern Tova jämter mig och ja var livrädd att hon skulle vispa till mig med en arm eller ett ben. *suck*

Kollade näsan nu när jag gick upp och den är ännu värre nu en i går!!! En tjock näsa! *snyft* Men tack o lov ingen blått lr gult som syns.

Känner mig inte i form direkt men får väl stoppa i mig (i protest) lite väktabletter så går det väl bra att jobba idag.

Så länge ja tänker på att min stackars näsa har ont(antagligen är bruten igen) så funkar det ju. Men som i natt när det började klia mitt i sömnen tänkte man ju inte alls *AJ*

Dags att försöka sminka sig? See ya later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0