Ofrivilligt ledig. Men vad göra.

Jaha, då har man tagit sin allra första vabb-dag. Stackars Tova! När jag kom hem i onsdags kväll efter att ha jobbat stängning så sov hon. Mamma var här och såg till dem och jag hade väl varit hemma i 10 minuter när hon vaknade och vi bar över henne till min säng eftersom hon var så ledsen. Mamma tyckte hon kändes varm så ja hämtade febertermometern. Jadå, 38.5 hade hon. Som tur var så var jag ledig igår iaf.
Men stackars lilla gumman (mig med), det blev inte mkt sömn den natten. Hon sov oroligt, gnällde och yrade lite.

Igår så verkade allt normalt. Lite feber på morgonen men under dagen var hon rätt pigg. Gnällde lite över att hon hade ont i tänderna så jag kikade i hennes mun och såg inget som tydde på hål (tack o lov). Däremot la jag märke till några blåsor på tungspetsen. Tittade lite till och ser att det är små blåsor i nästan hela munnen. Så den här natten har absolut inte varit en dans på rosor. Känner mig som en zombie nu.  En annan gång fick hon oxå blåsor när hon blev sjuk, då hade hon magsjuka iofs.

Tror att blåsorna beror på för många äpplen och att hon har lite av en stressmage (3 år o redan stressmage!), hon har problem med att kunna göra nr 2 ibland. Och så är hon ju i farten jämt och ständigt, aldrig still liksom.

Idag skulle jag haft ett medarbetarsamtal med Katarina (BC) och jobbat nästan hela dagen. Mamma skulle tagit Tova och Theo på morgonen o sen lämnat theo på dagis till johan kom hem. Men så ringer hon kl 07 och ligger med hög feber! Typiskt. Men jag känner mig lite skuldmedveten att hon jämt blir sjuk när hon träffat nån av barnen som är sjuka.

Som tur var kom jag ihåg katarinas hemnr o kunde ringa.Så nu har jag änmält vård av barn och förhoppningsvis så är ingen av dem sjuka på måndag för då måste jag ner till AMS.

Lämnar Theo kl 10 idag och han får stanna ett par timmar så jag hinner handla och ta hand om gumman lite. Måste till apoteket och köpa bedövningssalva till munnen så hon kan äta och dricka som vanligt. Och framförallt sova =) så en annan oxå får sova.

Dags och göra i ordning sig.

Ha en trevlig helg gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0