Stressigt men kul...

Ååh, nu kan man pusta ut lite.
Dem senaste 2 veckorna var minst sagt stressiga. Men det har vart så kul =) Att få börja om på helt nytt med både ny butik och en helt ny kollektion. Kan det bli bättre ? Tror inte det =)

Den 20 augusti åkte vi till Stockholm för årets Road show. Den morgonen började väl dock inte så bra för mamma ringde kl 08 när jag satt på tåget och var halvvägs upp och sa att ungarna nog börjar bli sjuka. Men vad skulle jag kunna göra? Hade sovit hos Johan då jag gick upp kl halv 5 på morgonen för att hinna. Men men det ordnade sig.

Väl uppe i sthlm så blev det fika (var något försenade pga signalfel) sen satte roadshowen igång med info om klädernas nya o gamla funktioner, försäljning, årsbudget m.m Allt man behöver veta när man jobbar inom ett så stort och expanderande företag. Vilket jag är så nöjd med. Vi är på väg att ta hela världen =)!!

Roadshowen slutade kl 17 så då hade vi 3 timmar på stan =) Men vi han inte mkt. Var inne på lagerhause för att kika om ja hittade glasunderlägg till johans fina glasbord. Oturligt nog så var dem slut just då och skulle komma 2 dar senare =/

Just ja, en skjorta köpte jag på H&M, ja hoppas att just den skjortan inte finns här i lkpg =)

Var hemma kl 2230 ca och sov hos Johan (som en liten gris kan ja säga) Började tidigt i gamla butiken och stod där ensam hela dagen och tog hand om dem få kunder som kom in. Jessika och Madde J var nere i källaren och slängde en massa skit som skulle bort innan stora lasset skulle gå. Kändes jättekonstigt kan jag säga.

När jag äntligen kom hem på kvällen så fick jag äntligen krama mina barn. hade då inte träffat dem sen tisdag kväll. Gud vad kramar och pussar jag fick och gav till dem. Underbara barn! =)

Hela fredagen i nya butiken. Upp med alla varor, damma av och plocka upp nytt. Framåt 18 på kvällen var vi alla helt fewl i huvudet pga av trötthet att vi garvade åt allt. Kl 19 tyckte Katarina att vi skulle gå hem för då hade vi ändå fått upp det mesta tills Deko skulle komma på måndagen. dessutom hade vi jobbat så bra att vi slapp jobba lördag oxå. Tack, nu fick jag äntligen umgås med mina barn 2 hela dagar.

Måndag, tisdag och onsdag var fullspäckat!! Minst sagt. Tidigt morgon och rätt sen kväll. Deko var där och fixade inredning och hängning medans vi andra stod och packade upp, larmade och galgade eller vek. Onsdagskvällen var det goodbye till gamla butiken. Var där från 18 till 21 och packade ner kläder som skulle skickas till kosta eller stora lagret.

När jag kom hem tänkte jag att jag kommer inte kunna somna då jag låg och tänkte på invigningen dagen efter. Somnade nog innan jag hunnit lägga huvudet på kudden =)

Torsdagen den 28 augusti. Den stora dagen!
Var där kl 815 för att vi skulle hinna städa (vilket inte är så lätt med det nya golvet, ska inte klaga det är skitsnyggt men svårt att att hålla rent) sen han vi med en friukost. Alla tillsammans med camilla och johanna från stockholm som var där för att vara med på invigningen.Annelie som jobbar inom Deko men är föräldraledig just nu var även med tillsammans med Wille ca 8 mån.

Kl 10 gick startskottet. Lite lugnt till en början men sen blev det att göra =) Vilket var himla kul förutom att man inte lärt sig var allt fanns. Men det hade kunderna förståelse för.
Kl 19 stängde vi som vanligt och började städa lite inför den stora invigningen kl 20 för VIP inbjudna till gallerian. Vid fiket hade dem ställt upp ett stort långbord med vita linnedukar och silver ljusstakar (kan inte det fina ordet för dem), skitsnyggt var det iaf.
Kl 20 öppnade vi och det var inte någon storm in previs utan viparna minglade runt lite, en del handlade och en del kom in för att titta på det nya och gav en massa komplimanger till oss =).
Phuu... Kl 22 stängde vi och strax innan 23 var ja hemma. Sen jobbade jag även lördagen och då var det oxå liten storm över det =) Sen var man ledig i 2 dar och nu går man på sitt ordinarie schema så man är lite mer ledig och kan vara med barnen.

Trollen har byts av med att vara sjuk dessutom, theo i förra veckan när jag hade det som stressigast. Tack o lov för min mamma och syster!! Pappa och marie kom även in en dag när mamma var slutkörd =/. Tack för det. jag älskar er alla!
Aledningen att jag inte bad Johan då var att det var hans sista jobbvecka och för att han inte hört nåt om han fick vara kvar. Men nu vet vi att han fått fast anställning!!=)

Den här veckan fick Johan vabba 2 dar då Tova blev sjuk. Ja skullle vabbat fredag för ja tyckte att dem skulle vara hemma för theo är förkyld igen *suck* men det visade sig att dem hade studiedag så jag är ledig i vilket fall. Ledig fredag till måndag *suck*  Men i morgon åker barnen till morfar och mormor marie. Hoppas bara dem inte får feber. Johan, jag och syrran kanske drar ut på sweepsound club session på bk på kvällen och drar gärnet =) Vi får väla se.

Nä, nu ska jag nog avsluta detta långa inlägg =)

Ha det gött alla!


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag var med vid invigningen på Skopunkten i Partille. Jag minns att det var stressigt och lååånga dagar, men gud så kul jag hade. En nyttig erfarenhet. Dessutom lärde man ju känna sina kollegor på ett snabbt, effektivt och smärtfritt sätt =)



Hoppas barnen börjar bli bättre. Ha det gott. Kramar

2008-09-04 @ 13:27:56
URL: http://ladysunrise.blogg.se/
Postat av: Tha redhead

Kul att ni kanske ska ut, vi går nog ut på lördag:P ni är välkomna att hänga på:P

2008-09-04 @ 18:11:49
URL: http://scandalgirl83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0