Gaaahhh!

Usch och fy.....

I lördags kväll när Johan skulle lägga in Theo i sin säng vaknar Tova till, tittar upp och slänger ut kaskader av spya. Jag typ springer fram till henne och stackarn ser helt förvånad och samtidigt äcklad ut. Johan går för att hämta pappaer och handdukar. Jag står och försöker trösta henne men kaskaderna fortsätter i både mun och rumpa.
Min första tanke var kräksjukan men Johan försökte lugna mig genom att man kan få såna biverkningar av pencillin också. Och det hade han ju rätt i. Bara avvakta och se om Theo blir sjuk. För då är det ju inte pencillinet.

Jag låg i hennes rum den natten i theos säng och Theo inne hos Johan. Inget mer den natten men på morgonen kom vätskan upp hon hade fått i sig.

På söndag fm gick vi hem. Jag ställde mig och lagade morotssoppa som ska vara stoppande. Theo är helt plötsligt gnällig. Iofs hade han ju inte sovit middag så ja stoppade om honom medans soppan puttrade. Helt plötsligt börjar han gråta hysteriskt så ja går in till honom och möter ingen vacker syn direkt. Kräks i hela sängen =(
Bara och slänga allt i tvätten och lägga stackaren i soffan där jag har uppsyn över honom. Försöker få honom att dricka vatten. Han varken vill dricka lr försöka ta lite soppa. Kaskaderna fortsätter. Tova vägrar äta och jag får bara i mig en liten tallrik soppa. Man tappar ju liksom aptiten när man får spya på sig hela tiden. Dessutom är det inte lätt att få Theo att pricka hinken, tyckte han mest prickade mig, typ ansiktet =( Nej, det blev ingen rolig kväll. Samtidigt jag höll på med theo försökte jag möblera om. Hade fått en bok/tv-hylla som just då stod helt i vägen vardagsrummet. Så jag hade fullt upp.

Vi alla la oss tidigt den kvällen. Ungarna somnade direkt. Själv var jag ju så förbannat hungrig att jag gick upp hela tiden och smååt. Johan ringde vid halv tio, då låg han och spydde =( 
 Kl 01 hade jag ännu inte somnat. Dels pga theo men också att magen började köra och illamående men samtidigt tänkte ja ju att det kan vara för att jag åt för mkt och för sent.

Men på morgonen var det ingen dans på rosor för mig. Ont i kroppen och frös. Så fort jag vart uppe och bytt blöja lr gett dem vatten dök jag typ i säng. Mamma var förbi lite snabbt för att hämta pengar så att hon kunde handla åt mig. Fick världens jäkla hostattack så det knäckte till i revbenen. Precis när jag var på väg till sängen fick jag tvärvända och springa in i badrummet med händerna för mun. Jaha, då var det min tur. =(

Som tur var skötte sig ungarna rätt bra. Dem var fortfarande slöa och låg mest i sängen o kollade på tv medans jag sov.
Tills slut ringde jag mamma och bad henne komma över och hjälpa till. Då orkade jag inte ens gå upp o göra saft till ungarna. Det var tom Tova som fick springa o hämta vatten till mig typ stup i kvarten.

Mamma kom iaf och då gav hon mig febertermometern och det visade att ja hade över 39. Fram till kl 16 låg ja i sängen, sen började febern gå ner och jag försökte va uppe en stund. Lyckades iaf i 2 timmar sen dök ja i säng igen. Ungarna skocknade tidigt och innan kl var 21 sov ja som en gris.

Vaknade dock av att Theo spydde kl 6, vi somnade om. Sen vaknade vi igen kl 9 av Tova som spydde.

Vi har vart uppe ur sängen sen kl 11 och börjar känna mig väldigt yrslig. Ungarna har fått i sig några salta kex iaf och vet ej hur många liter vatten.

Jag hoppas Johan är så pass pigg att han kan dyka upp här i em. Man behöver verkligen vara 2 när sånt här händer....

Hm, mkt vila jag fått under min sjukskrivning..........=( Först var tova sjuk 1 yhel vecka med väldigt hög feber, sen blev det öronen och nu det här.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Neeej fy va jobbigt för er :( ! Hoppas ni är på bättringsvägen allihopp! Kramar till er!

2009-03-10 @ 14:02:45
Postat av: Anna

Usch, låter inte något vidare. Hoppas att ni alla mår bättre nu. Har din mamma klarat sig undan er smitta, med tanke på att hon var i lägenheten? Kram

2009-03-14 @ 00:20:30
URL: http://ladysunrise.blogg.se/
Postat av: Moi =)

Nu mår vi bättre. Nej, mamma klarade sig ej. Tyvärr tänkte hon inte utan lät ungarna prata i hennes mobil efter dem kräkts. Så hon blev smittad =(

2009-03-16 @ 13:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0