#Dag 11

Har slarvat lite med att ta detta i 30 dagar i sträck men det får bli som det blir =)

Mina syskon lr rättare sagt, Mitt syskon.

Har en lillasyster som heter Johanna. Hon är 6 år yngre än mig. Skulle kunna skriva en hel novell om henne o hennes påhitt men ja förkortar det lite enkelt till några punkter.
  • Jag blev överlycklig att få ett litet syskon så jag hjälpte till med mat och blöjor rätt tidigt.
  • Ser henne framför mig som om det var igår, när hon var 4 år o en vilja av stål så skulle hon lära sig att cykla på landet. En liten knubbig och svettig sak springer upp o ner för slänten med cykeln. Slänger den och blir arg när det inte går men tar upp den lika snabbt och försöker igen och igen =) Tillslut ligger håret klistrad vid det rödsprängda ansiktet och hon lyckas cykla alldeles själv, utan stödhjul eller hjälp från oss (vi fick inte hjälpa henne)
  • I 6 årsåldern började hon visa sitt humör, gud vad vi bråkade och bråkade men på natten var det jag som gick in o hämtade henne för att jag var lite mörkrädd o ville ha henne jämter mig. Sen på morgonen när mamma eller pappa undrade varför hon gått in till mig igen sa jag att hon ville det. Skyllde på henne liksom haha. va snäll man va.
  • Några gånger har jag fått stänga in mig på toaletten då hon jagat mig med vissa farliga saker.
  • I hennes tonår hade vi inte så mycket kontakt, hon hamnade i fjortisåldern o då betydde inte familjen så mycket.
  • Men när hon kom upp i 18 årsåldern började vi umgås lite mer och mer och fram tills nu har vi hållt ihop som syskon gör =) Vi har stöttat varandra när det varit svårigheter och diverse saker.
  • Snart är det dags för syrran att själv bli mamma, rör sig bara om några få dagar kanske. Hon är beräknad till 6 jan men BM trodde inte det var långt kvar nu. Ska bli så spännande och roligt att bli moster =)
  • En sista sak, jag vet inte vad jag skulle gjort om jag inte haft henne. Min syster betyder allt för mig och barnen. ÄLSKAR DIG SYSTER!!!!
See ya all =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0