Lite fakta om mig..

Lustigt den ville inte publicera sig förut, så vi kör igen =)

1. vad heter du?
Madeléne Susanne
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Hm, dille på utländska namn så Kayla kanske, gillart iaf =)
3. vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Har fått för mig Malin..
4. vilket stjärntecken är du? Lejon
5. vilken årgång är du? 82a
6. vart bor du? Lkpg
7. bott utomlands? Nej
8. flyttat antal gånger? 5 ggr
9. vart skulle du vilja bo? Hus med stor trädgård =)
10. vilken skolklass? Slutade skolan 1998
11. vad vill du bli när du blir äldre? Äldre, haha, förskolepedagog, socionom eller bara förtsätta i samma spår som tidigare, alltså butikssäljare

UTSEENDE
1. hur lång är du? 166 cm
2. hur mycket väger du? För lite just nu, 52 kg
3. hårfärg och frisyr? Mörkbrunt med lite röda toner i, kort bak och längre fram
4. ögonfärg? Gråmelerade men kan tom bli lite gröna i visst ljus och viss klädsel.
5. mest nöjd med? Mina ögon, läppar, ben
6. minst nöjd med? *harkel* brösten
7. skostorlek? 37
8. glasögon? Läsglasögon som ja borde använda oftare
9. har du några piercingar/tatueringar? 5-6 hål i öronen, piercing i näsan, och 6 tatueringar

FAVORITER
1. filmer? Älskar film men Twilight Saga, Die Hard-filmerna, Dirty dancing och grease är några favvo
2. låtar? Lyssnar på det mesta men rock ligger varmast om hjärtat
3. årstider? Vår-älskar o se allt knoppas och växa, Sommar-sol o bad m.m. Höst-när kylan kommer och mysfaktorn blir till en vardag, Vinter-snö,kyla, jul och nyår =) Kan med andra ord inte välja årstid =)
4. mat/dryck? Sushi är favoriten =) Men äter i stort sett det mesta, gillar även att testa nya saker, just nu julmust. Helger så är det glögg, vin eller öl.
5. djur? Katten Zimba 5½ år.
6. färg? Svart och rosa =)
7. parfym Wera Wang-Princess och Escada-nånting =)
8. tv-program? True Blood (sexig serie) CSI
9. ämne i skolan? Påbörjade omvårdnad, men bara i 6 mån.
10. sysselsättning? Söker jobb, tar hand om mina barn, handlar =)
1. vad använder du just nu för jacka? En grå jacka från Stadium
2. vad använder du just nu för skor? Svarta vinterkängor.
3. favoritfärg på kläder? Svart, grått, rosa och rött
4. favoritmaterial på kläder? Ähh, bomull =)
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Festklänningar, tunikor, flera jeans och underbart tjocka tröjor =)
6. favoritaffärer? Gina Tricot och H&M, men handlar även i andra butiker. O Zara i sthml har ja för mig att den heter.
7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Ååh, till mig själv blir det inte så mycket som jag önskar, blir mer till barnen
8. favoritmärke? Har nog inget speciellt märke
9. vad har du för byxstorlek? 25-27, beror på vilken affär, men en 34a-36a är ja iaf
10. vad har du för tröjstorlek? 34 eller xs-small

DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? mitt emellan skulle ja nog säga
2. vilken färg på tapeterna? grön med blommor, vill tapetsera om dock
3. vilka färger går rummet i i övrigt? björkfärgat, säng och bokhylla iaf
4. favoritmöbel i rummet och varför? äh, ingen, skulle vilja ha allt nytt i tex malm-serien på Ikea =)
5. vad vill du ändra där inne?Allt, från tapet o golv till nya möbler
6. vad har du där inne av följande:
a) tv? ja
b) video/dvd? ja
c) dator? nej
d) stereo? nej
e) telefon? ja
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? ett hus mitt emot
8. vad gör du oftast i ditt rum? sover =), läser och byter kläder
9. vem förutom du brukar sova i din säng? just för tillfället är det bara jag o katten, och barnen ibland.
10. favoritpryl i rummet? Mitt smycketräd jag gjort själv =) o förstoringarna på barnen

BLANDAT
1. vad heter din morfar? Ove, RIP
2. var har du i din:
a) jackficka just nu? nycklar och en tändare
b) skolväska just nu? Länge sen =)
c) handväska eller liknande just nu? Smink, parfym, hårspray, tändare, smycken m.m. För mkt skit där i aif =)
3. vad är du beroende av? Ciggaretter fy på mig, just nu te =)
4. vilket land kommer du i från? Sverige
5. vilken sorts lypsyl använder du? Nueva
6. vad tror du på? Att nått finns efter döden
7. vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Ateist =)
8. vad köpte du senast? Jeans
9. har du nåt husdjur? Ja katten Zimba
10. vad bor du i? Hyreslägenhet

GREJER
plånbok: Har ingen, bara ett kortetui i stål och strass
tandborste: Lila
smycken: Inga på mig just nu
solglasögon: Har inga för tillfället
underkläder: Bomull och elastan
nagellack: Genomskinligt


Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Trötter
Favoritgodis: Just nu Marabou Vintervit =)
Är det nåt du absolut inte äter: Sniglar, haha. Men kan tänka mig att testa det =)
Kläder just nu: Mörkgrå jeans, mystofflor, kortärmad topp och mys tröja
Musik just nu: Har inte på nåt nu
Vad sa du senast: Sluta hoppa i soffan =)
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Åh, på den tiden kvinnorna hade långa och stora vackra klänningar med korsett och mannen verkligen uppvaktade än =)
Sommarplaner: Inga för tillfället, ett tag kvar.
Fisk eller badkruka: Fisk
Saft eller alkohol: Saft till vardags, alkohol till fest
Hur många kuddar sover du med: 2
Favoritväder: Soligt och varmt på sommaren, soligt o kallt med vindstilla på vintern
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Klädesombyte, mobil, tandborste
Spelar du nåt instrument: nej
Morgon- eller nattmänniska: Beror på, i veckan tidigt med barnen men helgerna vill jag gärna sova lääänge
Sparare eller slösare: mitt emellan
Tror på liv på andra planeter: Ja eftersom universum är så stort så kan vi ju inte vara ensamma
Kommer du ihåg din första kärlek: Ja absolut
Älskar du henne/honom fortfarande: finns ju på en speciell plats i hjärtat självklart men älskar inte längre iaf
Har du några homosexuella vänner: Några som jag inte direkt är vänner med är det.
Tror du på mirakel: Ja
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Absolut!
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Ja rätt så iaf =)
Ser du på kärleken som ett misstag: Nej absolut inte
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Några, har 2 nu men man vet ju aldrig om man skaffar fler =)
Bio eller promenad: Det beror på =)
Är du kittlig: Ja om man hittar rätt ställe =)
Snarkar du? Nej

Rädd för insekter? Nja, vissa spindlar är ja rädd för, och bålgetingar, kommer en sån då ser du knappt röken av mig för att ja försvinner så snabbt haha
Äckligaste insekten: Tvestjärtar
Största svaghet: för godtrogen
Det här är jag bra på: Att lyssna och ställa upp om nån behöver mig
Bästa bok? Maskrosungen och böckerna om Pojken som kallades det
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja?
Jaja, göra mig osynlig kanske haha

Chips, morötter eller godis? Chips
Pizza eller hamburgare? Adriatics pizza eller hamburgare på max, där är favoriterna =)
Skriver du dagbok? Inte längre, om man inte tycker att bloggen är som en dagbok =)
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig igen? Var nånstans? Ja tatuering iaf, ska ju bygga ut o så =) Sen saknar ja ju iofs min speciella piercing
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) För tillfället lite saker som ligger i v-rummet o i hallen
Gungar du på stolen? Nej
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? ja kanske
Vilken hand håller du gaffeln i ? höger
Är du rädd för blod? Nej
Saltar du på maten? Ja, ibland kanske för mkt
Gillar du att sjunga? Ja, men inte när någon annan hör =) eller vid kareoke efter några glas haha
Anser du att du är stark? Nja, inte sen ja slutade arbeta, så det blir väl att träna upp sig lite snart =)
Brukar du sola? Ja, älskar att pressa =) Men nu var d ju ett tag sen så det blir nog solarium snart
Vad gör du om du får hicka? Försöker hålla andan lääänge =)
Röker du? Ja
Snusar du? Ja ibland, försöker trappa ner på ciggen i stället
Använder du knark? Nej
Kaffe, te eller inget? Både
Har du en besatthet? Hm, tror inte det =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0