Resan t piteå ja =)

Jo nu är vi i Piteå. men resan hit tog sin tid, vilket man var något förberedd på efter alla trafikproblem man läst och hört om. På station i Linköping var det rätt mkt folk i båda väntsalarna. Vårt tåg kom ca 5 min försent, när vi kommit kanske halvvägs så har ett tåg framför oss gått sönder så vi var väl ca 40 min försenade till stockholm men som tur var fick vi reda på att nattåget till älvsbyn va lite försenat( sa dem först iaf)

Sen ändrade dem tid hela tiden för oss, men vi gick ner till spår 4 iaf o när vi åker nerför rulltrappan trodde jag först inte mina ögon, folk överallt. Säkert upp mot tusen om inte mer.. Vårat tåg skulle gått 1756 men tillslut så står både tid och spår så vi kan gå ut. Kl 1955 sitter vi på tåget, dock var våran vagn borta, den var trasig så därav att tåget var försenat. Vi 7 skulle legat i samma hytt men nu fick vi 2 st, finare hytter dessutom så det var inte så farligt =) Äntligen värme iaf då vi frysit i ett par timmar. Men efter ett tag har tåget fortfarande inte startat och det börjar bli kallt för ingen värme kommer längre från elementen. Toaletterna får ej användas eftersom tåget inte är igång. Tillslut kommer tågvärden o säger att snart får vi värme o så. Bara loket kommer.... Va? har vi inget lok? Okej, så det var bara att vänta. men som tur så satt vi bara lite mer än 1 timma på tåget o vänta. Sen kom värmen igång o man kunde äntligen gå på toa, började känna lite panik för jag var så himla pinknödig haha, barnen fick en stor eloge, dem hade inte kissat sen kl 16 på tåget till stockholm =)

Natt på tåget ja, första gången för mig. Barnen somnade som stockar, själv låg jag o vred mig. Saknades en kudde så ja lov på min tröja vilket kändes lite i nacken på morgonen. Men när jag somnade in gjorde tåget en inbromsning så jag vaknar m ett ryck och trodde jag skulle ramla ur. men det vara bara o vända på sig så somnade man om o sov periodvis.

Sen åkte vi buss resterande bit  från älsbyn, sen kom Johan morfar o hämtade upp oss o körde oss hem till sig där vi fått hela övervåningen för oss själva.

På torsdagseftermiddagen gick vi ut en sväng med barnen för att leka, kl var väl bara runt 15 men redan mörkt. Kändes som om man var ute kl 20 eller nåt haha. Sen blev det uppersittarkväll hos hans moster, dem flesta var nästan där så det var fullt hus men trevligt. Jag o barnen åkte hem vid 22 för både dem o ja var trötta.

Julafton, kändes dock inte som julafton. Barnen dock dem pratade o tjattrade o kunde knappt vänta till kl 16 då vi skulle vara i en stor lokal med hela släkten =) Kändes lite konstigt att vara borta från resten av min familj och tanken på en jul utan pappa fick mig att vara lite extra känslig. Men jag fokuserade på barnens glädje så jag inte brast i gråt. Däremot var jag känslofylld.
Kl 14 kände jag mig dessutom jätteskum o tog febern då jag haft så förbannat ont i halsen under natten o dagen. Jahopp, kul. 39 graders feber.. Bara att ta värktabletter o slänga sig i sängen en stund när J kom tillbaka efter en liten rekning av jaktstugan vi skulle till på juldagen..

Kände mig sisådär när vi skulle åka men jag ville ju inte stanna hemma själv under julafton liksom, däremot satt jag mest och drack mineralvatten, nån cider fick jag i mig men inte mkt mer. När vi kom till lokalen var all julmat framdukat och jag kände hur hungrig jag var dock fick jag inte ens i mig en tallrik mat. blev arg o ledsen på mig själv, jag som längtat så efter julmat så nu ska jag laga sånt när jag kommer hem =)
Tomten kom på besök till barnen glädje =) Vad paket alla fick, speciellt alla barn. Trodde ju inte våra skulle få så mycket men det blir en hel del att frakta hem kan jag säga.

Mysigt iaf har vi. Dock att både barnen och jag ligger sjuka nu så är det endå trevligt. Vi hinner ju tyvärr inte med allt som var planerat men vi försöker. Så länge barnen orkar gör vi saker, mig struntar jag i. jag får käka febernedsättande o vara sjuk en annan dag haha. Inte så ofta man är här ju liksom.

Får fortsätta en annan dag o beätta o juldagen o så. Blev ett rätt långt inlägg det här haha.

God fortsättning får ni alla ha iaf =)

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0