Its been a while

Japp, precis som rubriken säger..
Har vart så himla mkt. Uppsägning i oktober, sjukdomar hit och dit. Julhelg, nyårshelg och en massa sjukdomar igen *bläh* säger jag bara..

Lite förbannad blir jag faktisk. Sökte till vårdcentralen i slutet av nov, början av december för att jag haft feber i 3-4 v, konstig smak i munnen o en jäkligt äcklig doft i ena näsborren. Tappat matlusten så jag gick ner 6 kg på 2 veckor... Inget fel enligt dem, enda prov dem tog var en snabbsänka som inte visade nån infektion i kroppen, bara att ta nässpray så ska det bli bättre. Jaha, sagt o gjort men endå har jag haft dessa symtom från o till. Febern släppte inte förrän till nyår, då hade jag med andra ord haft feber i ca 5-6 v.

Nu började allt lite smått igen förra veckan och blivit värre o värre. Knakande och spänningar i näsan och huvet, orkeslös, tappat matlusten igen *suck* Ihållande huvudvärk.. Sitter nu och väntar på att VC ska ringa upp om ca en timma. Även om proverna inte visar nåt så får dem fasen bara skriva ut pencillin. Dessutom kommer jag inte nöja mig med bara en snabbsänka denna gång. Nu får dem gå igenom hela min hälsa. Man vill ju gärna orka med att umgås med barnen ju... Så länge det inte handlar om en bihålespolning så är jag med på allt. Lite skrämd blir man när man läste på vårdguiden igår att i värsta fall kan det sprida sig till en hjärninflammation. O då insåg jag att jag vart stel i nacken dem senaste 2-3 dagarna... Dessutom har jag vart känslig för ljus ett väldigt bra tag, har vart svårt att gå ute nu när det vart snö tex... Så fan om det visar sig att jag haft bihåleinflammation sen i nov. Dessa läkarstuderande som jag haft oturen att ha... Hoppas man får träffa en riktig läkare denna gång.

Ja, en uppdatering kommer när jag vart där *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0