Vårkänslor

Mmm, älskar våren. Man kan väl kalla mig vårentusiast.
Så underbart när man ser snön smälta mer och mer för varje dag som går.
Jag köper frön till rabbatten och till krukorna inomhus. hujeda mig för hur jag ska få plats med allt när allt gror och tillslut blommar. Jag får väl hålla mig inne i sommar för plats finns det nog inte ute på altanen till slut =) Nä, men jag vill ha en vacker trädgård, det är min dröm. Nu har jag ju dock ingen trädgård egentligen, utan en mindre uteplats. Men JAG kallar den trädgård iaf =) Min lilla oas ska fyllas av vackra färger och härliga dofter av diverse blommor och växter.

Ser fram emot när värmen kommer och man sitter ute med ett glas öl/vin i handen och tittar sig runt omkring och bara njuter. Grillen är igång och härlig grilldoft blandar sig med naturens dofter =) Mm, jag drömmer mig redan bort... Längtar så..

Kunde inte stå emot att ta kort på min ena rabatt, där tulpanknoppar, påskliljknoppar och tom bladen på blåklinten kommit upp. Den är inte så vacker nu men vänta bara så ska ni få se =)



I den vita krukan finns det jordgubbsplantor. O jag hoppas, hoppas att dem överlevt. Dem ska min söta syster få till sin balkong =) Annars är det ju bara o rensa bland plantorna i rabatten för gud vad dessa plantor sprider sig.

Ja, det är bara att hålla tummarna nu att inte minusgraderna kommer åter. Nu vill man bara att det ska gå framåt, till en riktigt blommande årstid.

Trevlig helg alla.

Puss

Kommentarer
Postat av: Tha Redhead

Verkligen Fröken Gröna Fingrar!! Kommer du hit och fixar min balkonglåda med;-)?

2010-03-27 @ 12:41:43
URL: http://scandalgirl83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0