En rastlös själ...

Det är jag det.. Blir knäpp att gå här hemma, blir ju bara att man sitter framför datorn och tvn, pendlar mellan dem två sakerna. Ibland kommer jag på mig med att sitta och kolla på tv utan att veta vad det är jag ser på. Så rastlös att jag bara sätter på tvn utan att se *suck*

Sen dessa tankar och funderingar man har, vill inte ha denna lediga fritid så man hinner tänka på hur ensam man är och vad man saknar nån att ha i sin närhet. Men tänker positivt, även fast man vissa dagar bara vill ligga kvar i sängen och dra täcket över huvudet. Men så funkar det inte. Jag är glad att jag blivit så pass stark att jag inte ligger kvar, utan jag går upp och försöker ta tag i det vardagliga livet. Det blir ännu bättre när man får ett jobb att gå till =)

Sen har jag så mycket att se fram emot. Barnen spelar den viktigaste rollen i mitt liv men samtidigt vill jag ha lite eget utrymme att göra mitt. Någon gång ibland i alla fall. Jag försöker njuta av livet, har ju många år kvar att se fram emot. Men visst, tanken finns ju där om sjukdomar som kan förkorta ens liv. Speciellt efter pappas insjuknande och bortgång. Det låter kanske elakt att säga det på det här sättet, men en stor sten föll från mitt hjärta när läkaren sa att den sortens tumör pappa hade inte var ärftlig. Och då tänkte jag inte på mig, utan mina barn. Jag vet inte vad jag skulle göra om något hände dem, man har sett så mkt lidande och jag önskar att dem aldrig ska bli så sjuka eller behöva se några andra i omgivningen bli sjuka.

Just ja, glömde ju skriva om tjejens tandläkarbesök i måndags. Hon och jag fick så mycket beröm för att hon har sååå fina tänder, inga hål eller annat problem. Skönt och höra =)

Nä nu ska jag återgå till min tråkiga vardag =/ Är skönt att ventilera sina tankar och funderingar ibland. Även om det nu inte är så många som läser denna händelselösa blogg. Men det är min dagbok =) Och det känns bra.

Ha en bra dag folket. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0