Torsdag 28 April.

Gud vad snabbt april har gått. Snart maj ju. The time flyes..

3e dagen på jobbet idag och nu börjar det släppa så smått, var ju nervös och rädd för att göra fel. Men fel gör alla o dessutom när dem är nya. Jag märker av min butikserfarenhet, den sitter fortfarande i fingerspetsarna, haha. Det som är så kul att detta butiksjobb skiljer sig från det jag är van vid är att du är din egen i stort sett. Det finns schema för kassan, vilket är skönt så man slupper stressa om den saken och man går dit där det behövs göras saker, tex lagret när vi fått in kläder, porslin m.m. Kolla om dem går att sälja och sen fylla på lite. Man slipper ha järnkoll på vad som finns eftersom varje sak i stort sett är unik.

Idag fick jag stå i kassan, gick rätt bra faktiskt :) Är stolt över mig själv att jag tagit steget ut igen bland folk :D Känslan av att stå vid kassan är att jag är någon. Någon som syns. Och kunderna är urgulliga :) Personalen likaså, idag har jag skrattat väldigt mkt, och det var rätt länge sen. Skulle ev få stå i kassan ett tag i morrn med.

Man märker dock av att man inte är van att jobba, igår höll jag på att somna kl 17 i soffan. Ryckte till när huvudet hamnade på sniskan, haha. Men det är så skönt att ha börjat. jag känner att jag lever igen :)

Valborg blir att fira i Lambohov hos syster :)

Nä nu ska jag sätta mig i soffan o mysa med dotra :)

Puss på er folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0