Long time ago...

Vart jäkligt seg med att uppdatera bloggarna :(

Haft en helt underbar julvecka i alla fall, lite segt att gå hemma och vara ledig. Jobbar ju hellre.

På julaftonsmorgonen så vaknade barnen halv sju. Lite tidigt för mig men jag låg och lyssnade på dem. - Oh, en strumpa, oh ett paket i, oh godis och clementin också :)
Efter ett tag klättrade dem upp i sängen mellan johan och mig och tjattrade på. -Tomten har vart här.Tomten! -Vi har fått paket i strumpan och det finns massor av paket under granen.
Jasså svarar jag, då har ni visst varit snälla i alla fall :)

Så dem närmaste 2 timmarna innan jlgröt och skinkmacka satt Tova med sin lilla väska och halsband och lekte, Theo satt med sin transformers gubbe och lekte.

Sen myste de ner sig i soffan och tittade på sista avsnittet av julkalendern medans jag fixade lite i köket och det sista i hallen medans jag spetsade ena örat för att höra sista avsnittet. Måste säga att årets kalender var riktigt bra och spännande.

Vid 14tiden var det julmiddag hos mamma, tillsammans med marianne, mormor och lennart. Har nog inte firat jul med mormor och lennart sen jag var barn så det var extra trevligt att få göra det :) Kl 15, behöver jag säga mer :) 1 timme framför tvn. Sedan julklappsöppning tillsammans med en riktig tomte :) I alla fall för barnen.

Halv sex var vi hemma igen och inväntade julklappsöppning med svärmor/farmor och barnens farbröder :) sedan blev det julklappshazard. Blev några paket jag vann :)

Juldagseftermiddagen spenderades hos farmor och dem, god julmat och sällskap. Sen hem och slänga sig i soffan för gud vad trött man blir efter jul o allt. Vart rätt lugna dagar, i tisdags gick vi upp till centrum för att Tova skulle få ta hål i öronen (hon har tjatat och tjatat sen hon var 5 typ) Hon var så modig och duktig och hon blev sååå fin:)

Nu är barnen hos M o T, de åkte i onsdags och kommer hem på söndag. Så nu sitter jag här och segar i soffan hos Johan. Dagen blir rätt lugn, blir nog lite städ och tvätt när vi kommer hem till mig men annars bara myyyyys hela kvällen :)

Morgondagen, nyårsafton :) Helt sjukt att vi snart går in i ett nytt år. Blir middag hos svärmor, sen går vi över till mamma o pelle tillsammans med syrran, dennis o lilla bobo :) Där ska vi skåla in det nya året. Nya tag i livet och nya möjligheter. Dock tänker jag inte ge några nyårslöften då jag alltid bryter dem hehe.

Så om jag inte skriver nåt innan nyår så önskar jag er alla GOTT NYTT ÅR!!!!

Puss <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0