Hos doktorn..

Ringde ju dit idag.. Först verkade det inte som om dem hade tid men klämde in mig så gott det gick. Tur det för jag blir lite smått galen snart..

Iaf så ropar en tjej upp mig, tur var väl det då det även rörde sig om lite mer intimare saker. MEN hon såg inte ut att vara en dag över 20 ju.. Så vi pratade o hon lyssnade på lungorna, klämde mig lite här och där under revbenen o då menar ja verkligen under oxå. Hon liksom tog tag vid revben o nästan lyfte, otäck känsla men inte så mycket extra smärta iaf. Sen sa hon att jag skulle lämna blod, göra ett EKG och sen in till gynrummet. Va? EKG? jo hon tyckte det eftersom jag har haft svårt att andas plus att det krampar ut i vänster arm. Okej, dags att börja bli rädd här =/

Nä men blodprovet visade på lite dåligt HB värde, men ingen fara, hade lågt blodtryck 100/60, inte konstigt jag känner mig svimfärdig jämt och knappt orkar ta på mig mina egna kängor. EKG såg bara finfint ut =) Sen var det att slänga sig i gynstolen, inte världens roligaste men hon var toppen... Så nu är det bara att invänta lite andra provsvar.

Så nu sitter jag och tänker på att när jag typ blir sjuk så blir jag verkligen sjuk. Kan vara ett år emellan men sen är det som att allt ska komma på samma gång. Men samma visa varje gång på VC. Nej du har ingen infektion utan ett förkylningsvirus.. Baaah, är så trött på detta. Så nu ska jag bestämma mig för att ta tag i mitt liv och påbörja ett sundare leverne.

1. Rökning- har jag minskat på men ska sluta.
2. Träna/motioner- röra på mig mer. (rör mig varje dag utomhus men ska öka på med längre rutter och lite annan träning)
3. Vitaminer- Nu ska här slukas apelsiner, grape och dylikt som har mkt bra vitaminer i sig plus vitaminer.
4. Kaffe/The- Dra ner på denna underbara dryck och minska sockret däri.
5. Mat- Äta mer fisk, spenat, olika baljväxter, få i mig mer fibrer och annat nyttigt. (detta blir väldigt intressant o se, jag som typ aldrig äter vilket för mig till nästa punkt)
6. ÄTA- äta bör man annars dör man. Precis! Jag måste försöka få i mig mer än vad jag får i mig i dagens läge.
Tyvärr lättare sagt än gjort, vilket jag sagt till läkarna tusen ggr typ. Tror faktiskt också detta sitter psykiskt nu, det har gått så långt tid nu sen jag typ tappade aptiten att om jag skulle kunna äta ordentligt som jag oftast gör på helgerna så är jag så jävla rädd att gå upp i vikt. Så nu har jag sagt det högt också. Jag vill inte gå upp i vikt, MEN om jag tränar o äter sunt samtidigt så går jag ju upp i muskler i stället och då kan jag vara nöjd, men jag vägrar att gå upp i fett. Jag gillar vikten jag har nu, men vissa delar av kroppen är lite väl slappa...

Ja så ser min plan ut men som vanligt så skiter sig väl allt. Så därför sätter jag ingen tidsgräns på nåt förutom Vitaminerna och kaffe/the. Det kan jag börja med direkt.. Om jag nu skulle få en däng och klara detta så uppdaterar jag självklart. Mest för min egen skull för då blir det en slags push =)

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0