Lite uppdat och bilder från julafton o juldagen.

Tänkte lägga upp lite bilder från julafton och juldagen =)

Tomten ger en klapp t Theo, han var lite reserverad kan jag säga =)

Men Tova däremot gav honom(henne) en kram.

Tova Hämtade en klapp till Theo för han vågade inte.

Juldagen spenderades i en Fiskestuga, kommer ej ihåg vart men det kändes som i Ingenmansland, aif när mörkret trängde på.

En liten eld fick vi upp rätt snabbt , skönt det för det var verkligen iskallt där inne.
Där ovanpå kaminen ställde vi sen 2 stekpannor och stekte fläskkarré och kroketter, mums =)

Efter maten kom drickat fram, haha. Gött och bara det värmde ju. men vid det laget var det nästan för varmt men vi ville ju ha upp värmen för natten.
Mycket trevligt, mycket snack och rätt mycket dricka =)

Kolsvart ute. Blev lite skraj första gången jag var tvungen att gå på "toa" första gången. Men till slut vande sig ögonen iaf =)
På kvällen runt 21 tiden ca fick vi för oss att dra ut med skotern en sväng, fungerade bra på denna sjö ni ser nedanför iaf. Men när vi drog genom skogen o till sist ut på en annan var där inga skoterspår och helt plötsligt ett gräsligt ljud. Skotern havererade =( Blev att gå tillbaka, väldigt lätt kan jag säga när vi är onyktra och får gå i snö som går en bra bit ovanför knät, haha. Vi tvingade J att gå före eftersom han är så lång, men det resulterade i att han tog alldeles för långa steg i stället, fy vad vi garvade. Till slut var vi så trött att vi puttade omkull varandra hela tiden o låg o vilade oss i snön ett bra tag =) Hade rätt ont i skrattmusklerna dagen efter haha.

Ett litet morgonbesök utomhus o jag ville fånga morgonen på bild.

Vattnet eller rättare sagt isen precis utanför =)

När ja kom tillbaka hade J tänt en eld och sakta så började värmen sprida sig.

Medans ja väntade på att värmen skulle sprida sig låg jag i sovsäcken och tittade ut genom fönstret ovanför mig, såg ut att bli en fin dag =)

Här är stugan som är öppen för allmänheten, verkar rätt eftertraktad iaf för det kom förbi flera skoteråkare, ensamma eller i grupp och stannade för att dem ville in hit =)

Packning för hemfärden, hade en kälke efter skotern där vi la alla grejer och själva satt och njöt av åkturen.

Lilla jag helt klädd som man ska i bara skoterkläder. J´s faster lånade ut dessa kläder till mig och jag kan ju säga att jag aldrig frös =)

Denna dag/kväll/morgon var helt underbar. Jag är så tacksam för att jag fick uppleva detta. För här nere i söder kommer det nog aldrig att hända =(

När vi kom hem till Piteå igen så var båda ungarna sjuka =( Så resterande dagar där uppe var i stort sett inomhus =( Var väldigt tråkigr för vi hade planerat rätt mkt. Men J o jag fick en dag på stan iaf och shoppade lite rea medans barnen var hemma hos Göte o Birgitta med deras farmor o kokade Palt som var färdigt när vi kom hem och det var riktigt mums. Det var nog det första jag kunde äta sen jag blev sjuk, blev bara 2 men iaf =) Konstigt nog har jag inte gått ner mer än 1 kilo fast ja knappt ätit nåt på 1½ v.

Nä men förutom sjukdom så har vi haft det jättetrevligt däruppe och jag saknar det. Tyvärr kändes det som att det var sista gången nu med tanke på J och mig.

Men jag tackar alla däruppe för ett underbart välkomnande=)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0